Електронни услуги
Услуги, предоставяни чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги
Виж ощеАдминистративни услуги
Административни услуги за граждани и фирми, предоставяни от община Тунджа:
Виж ощеТук лесно ще намерите търсената от вас услуга или информация.
Основната цел на Хартата на клиента е да се подобри качеството на административното обслужване в Община “Тунджа”. Този документ не е закон или наредба, той не създава права и задължения.
Предназначението на хартата е гражданите да се запознаят с функциите, които изпълнява кмета на общината; с видовете услуги, които се извършват от общинската администрация; основните права, които различните закони им предоставят, без да претендира за изчерпателност; пътя, по който могат да защитят тези права, както и залагането на съвременни по-високи стандарти в административното обслужване.
КМЕТЪТ НА ОБЩИНАТА И ОБЩИНСКАТА АДМИНИСТРАЦИЯ
Кметът на общината е орган на изпълнителната власт в община “Тунджа”. Той провежда регионалната политика в съответствие с националните и местните интереси. В тази дейност кметът на общината се подпомага от заместник кметове и общинска администрация.
Кметът на общината:
ръководи цялата изпълнителна дейност на общината;
насочва и координира дейността на специализираните изпълнителни органи;
отговаря за опазването на обществения ред;
организира изпълнението на обществения бюджет;
организира изпълнението на дългосрочните програми;
организира изпълнението на решенията на общинския съвет и се отчита пред него за това;
организира изпълнението на задачите, които произтичат от законите, от актовете на президента на републиката и на Министерския съвет;
възлага изпълнението на свои функции на кметовете на кметства и кметски наместници, координира и осъществява контрол за целесъобразността и законосъобразността при тяхното изпълнение;
поддържа връзки с политическите партии, обществените
организации и движения, както и с други органи на местното самоуправление в страната;
осъществява международни контакти на общинско ниво;
организира и провежда дейността по защита на населението при бедствия и аварии;
възлага или разрешава изработването на устройствени планове и техни изменения на територията на общината или за части от нея и одобрява определени устройствени планове при условията и по реда на Закона за устройство на територията, както и организира изпълнението им;
изпълнява функциите на длъжностно лице по гражданско състояние;
представлява общината пред физически и юридически лица и пред съда.
Осъществяването на всички тези дейности е разпределено между Обща и Специализирана администрация, които се ръководят от ресорни заместник кметове и административен секретар.
СТАНДАРТИ НА АДМИНИСТРАТИВНОТО ОБСЛУЖВАНЕ
Община “Тунджа” е администрация на местното самоуправление и провежда политиката на държавата на територията на общината. Осъществява своята дейност при спазване на следните принципи:
законност;
откритост и достъпност;
отговорност и отчетност;
ефективност и ефикасност;
субординация и координация;
предвидимост.
Прилагайки тези принципи, предлагаме Харта за правата на клиента на административни услуги.
СТРАТЕГИЧЕСКИ ЦЕЛИ
на административното обслужване
Предоставяне на цялата необходима своевременна и актуална информация за услугите, извършвани от общинската администрация;
Осигуряване на равнопоставен достъп на гражданите при получаване на услуги;
Изграждане на комуникационна връзка между администрацията и потребителите на услуги;
Използване на различни способи и средства за определяне степента на удовлетвореност на потребителите;
Системно усъвършенстване и подобряване качеството на работа при обслужване на потребителите на услуги.
ОСНОВНИ ЗАДАЧИ
за постигане на стратегическите цели:
Подобряване достъпа до услуги и предоставяне на пълна информация чрез различни комуникационни средства и канали-личен контакт, информационно табло, брошури, интернет страница;
Постигане високо качество на административните услуги чрез създаване на по-добра организация;
Осигуряване на етичност, уважение, лоялност, безпристрастност в работата на служителите към гражданите;
Извършване на административното обслужване законосъобразно, своевременно и точно като стриктно се спазват нормативно регламентираните и установени от администрацията срокове;
Получаване на обратна връзка от потребителите на услуги чрез анкети, телефонна връзка, пощенска кутия и др.
ЗА ПОСТИГАНЕ НА ЦЕЛИТЕ ОБЩИНСКАТА АДМИНИСТРАЦИЯ ПОЕМА СЛЕДНИТЕ ЗАДЪЛЖЕНИЯ:
Да работи професионално, с уважение и отговорност към всеки потребител;
Да предоставя своевременно, лесноразбираема, пълна и точна информация чрез различни комуникационни средства, удовлетворяващи потребностите на клиента;
Административните услуги да се предоставят съобразно установените с нормативни актове на общината стандарти;
Да осигури бързо , икономично по време и с необходимото удобство за гражданите обслужване;
Да осигури леснодостъпен начин за изразяване на мнения относно качеството на обслужването – сигнали, предложения, анкета за отчитане удовлетвореността на гражданите и др.;
Да осигури гаранции, че гражданите няма да бъдат преследвани и дискриминирани за подадени сигнали, свързани с неудовлетвореност от административното обслужване.
ОТ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА УСЛУГИ СЕ ОЧАКВА:
Да се отнасят с уважение към служителите, които ги обслужват; Предоставяне на пълна и точна информация, необходима за извършване на съответната услуга;
Да правят предложения за подобряване качеството на административното обслужване чрез използване на предоставените комуникационни канали;
Да изразяват неудовлетвореността си от качеството на извършената услуга / устно или писмено / до кмета на общината или населеното място.
АДМИНИСТРАТИВНИ УСЛУГИ, ПРЕДОСТАВЯНИ ОТ ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ “ТУНДЖА”
Административните услуги, предоставяни от общинската администрация като наименования, срок за извършване на дейността и необходими документи са подробно описани в брошури, които може да намерите в Центъра за административни услуги или на сайта на общината;
Запитвания относно предоставяните услуги, сроковете, процедурите и необходимите документи за тях могат да бъдат отправяни устно и писмено.
Задаването на въпрос, независимо от формата /устно или писмено/, ангажира и задължава администрацията да отговори в предвидените от законите срокове;
Начини за връзка и получаване на информация:
Посещение в общината или в писмен вид на следните адреси:
гр. Ямбол
пл. “Освобождение“ № 1
Деловодство
e -mail: [email protected], [email protected]
Кметства и населени места, съгласно приложената справка;
Телефони за връзка с общината:
684 / 209 Деловодство
684 / 303 Дирекция “Стопанска политика и общинска собственост”
684 / 206 Дирекция “Административно-правно и информоционно обслужване”
684 / 210 Дирекция “Териториално и селищно устройство”
телефоните в населените места, отразени в приложението.
Информация можете да получавате всеки работен ден, както следва:
сутрин – 8.00ч. до 12.00ч.
след обяд – 13.00ч. до 17.00ч.
Приемни дни на кмета на Община “Тунджа” :
всеки понеделник от 13,00ч.;
изнесени приемни дни съобразно разработен график.
Приемни дни на заместник кметове:
заместник кмет “Социална политика и култура” – всеки четвъртък;
заместник кмет “Икономическа политика и общинска собственост- всяка срядa
Подадените в писмен вид предложения и сигнали във връзка с административното обслужване от служителите на Община “Тунджа” се разглеждат по реда и в сроковете, определени в Административно – процесуалния кодекс.
НОРМАТИВНИ АКТОВЕ, РЕГЛАМЕНТИРАЩИ АДМИНИСТРАТИВНОТО ОБСЛУЖВАНЕ:
Административно – процесуален кодекс;
Закон за местното самоуправление и местната администрация;
Закон за административните нарушения и наказания;
Закон за администрацията;
Закон за държавния служител;
Закон за достъп до обществена информация;
Закон за защита на класифицираната информация;
Закон за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност;
Закон за общинската собственост;
Закон за устройство на територията;
Закон за защита на личните данни;
Закон за собствеността и ползването на земеделската земя;
Закон за възстановяване на собствеността върху горите и земите от горския фонд;
Закон за опазване на селскостопанското имущество;
Закон за подпомагане на земеделските производители;
Закон за гражданската регистрация;
Закон за местните данъци и такси.
На основание чл. 5, ал. 4 от Закона за електронно управление (ЗЕУ), Община „Тунджа” уведомява всички заинтересовани лица, че средствата за електронна идентификация за предоставяните електронни услуги и справки достъпни чрез портала на Община „Тунджа” са както следва:
– Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП)
– Квалифициран електронен подпис (КЕП)
– ЕГН/ЕИК/ЛЧН и КИН*
*КИН – Контролен идентификационен номер, който се получава лично срещу предоставяне на документ за самоличност или нотариално заверено пълномощно за предоставянето му на упълномощено лице на място в Община „Тунджа “, дирекция „МДТ “.
Услуги, предоставяни чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги
Виж ощеАдминистративни услуги за граждани и фирми, предоставяни от община Тунджа:
Виж ощеУслугите и информацията, която предоставяме на нашите жители и бизнеса.
Посетете нашия Център за услуги и информация в община Тунджа или позвънете на нашите телефони за връзка.
пл. Освобождение 1, 8600 гр. Ямбол
Администрация:
Понеделник – Петък
8:00 – 12:00 13:00 – 17:00
ЦАО:
Понеделник – Петък
8:00 – 17:00
Абонамент за получаване на последните новини и информация от община Тунджа на вашата електронна поща: